• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58860
+
-

نصب علائم هشداردهنده در جاده‌ها

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ و ‌نقل و ترافیک استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیمانکاران برای نصب علائم هشداردهنده و ایمنی در جاده‌ها اقدام کنند و در این خصوص مکاتبات لازم با تمامی دستگاه‌های اجرایی انجام شده است‌. 
به گزارش ایرنا، «هجیر افشون» افزود: به طور قطع در صورت مشاهده بی‌توجهی و سهل‌انگاری در این زمینه با دستگاه خاطی برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تصادف هفته گذشته در جاده یاسوج به چرام با 8 کشته و یک زخمی افزود: با توجه به این‌که جاده ارتباطی یاسوج به چرام یکی از مهم‌ترین محورهای شریانی استان است، باید برای ارتقای ایمنی این راه تلاش‌های بیشتری انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سفری که سال ۹۶ به کهگیلویه و بویراحمد داشت گفته بود که ایمنی جاده‌های این استان اعم از جاده‌های اصلی، پل‌ها، تونل‌های موجود و حتی برخی بزرگراه‌ها با توجه به بازدیدهای میدانی کم است. افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال برای اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های این استان نیاز است و تاکنون بیش از ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده است.

بیش از ۵۰ نقطه سخت‌گذر و برف‌گیر هم در جاده‌های این استان وجود دارد که اصلاح و رفع این نقاط نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری برای تأمین اعتبار است. این تعداد نقطه حادثه‌خیز علاوه بر مشکلات برخی جاده‌های استان از جمله پل‌های فرسوده و قدیمی است. ضمنا تونل‌ها هم فاقد تهویه مناسب و روشنایی هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید